Peyote

Med små pärlor kan man göra vackra saker i ett "sysätt" som heter Peyote-stich. Det finns platta och tubulära former. Jag har försökt lära mig via beskrivningar men det har bara blivit ett virre-varr av pärlor så jag har hållit uppe ett bra tag. Men skam den som ger sig.....häromdan såg jag en liten video-beskrivning hur man gör och det såg busenkelt ut!! Fram med pärlor, nål och tråd och många långa timmar senare har jag gjort ca 3 cm pärlad

image60

tub, Peyote:))

Vi någon prova så kan man se länken här:

www.beadandbutton.com

Kommentarer
Postat av: TinaStina

Trodde jag hade kommenterat armbandet, men det hade jag ju inte!

Jätteduktigt att pilla ihop något sådant! Det hade jag nog inte haft tålamod till. Men, jag vet ju, du ger dig inte i första taget :-)

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback